Ledenvergadering Evos

Op 9 november jl. vond weer een onderhandelingsronde voor de nieuwe cao EVOS West plaats. Om het zacht uit te drukken; we liggen nog erg ver uit elkaar. Maandag 13 november krijgen we hetzelfde moeilijke verhaal te horen voor de onderhandelingen bij Evos Oost… en 14 november gaan we verder voor West. Kortom, hoogste tijd voor een ledenvergadering!

APC nog steeds onder vuur

Evos wil de APC op een maximum van 5,5% houden, ongeacht de hoogte van de inflatie. Dit is onbespreekbaar voor de bonden, APC gaat over de koopkracht van onze leden. Je werkt niet om aan het einde van de maand minder boodschappen te kunnen doen.

Schijn-werkzekerheid

>Wat betreft werkzekerheid (art 6.4 geen ontslagen tenzij 25% jaarvolume verlies) deed Evos een voorstel: dit artikel moet pas opgaan als het over ontslag van meer dan 10 mensen tegelijk zou gaan. Met andere woorden, Evos wil de ruimte om elk jaar 10 werknemers te kunnen ontslaan. Met 10 jaar ben je dan door het werknemersbestand heen… Door deze toevoeging zou de werkgelegenheidsgarantie in dit artikel niets meer waard zijn.

2 jaar nullijn?!

Werkgever geeft de voorkeur aan een tweejarige cao. De werkgever zegt geen ruimte te hebben voor een initiële loonsverhoging, ook niet bij een cao van 2 jaar.

Voorstel voor 1 salarisschaal Oost en West

In het kader van geleidelijk harmoniseren wil Evos alvasts naar 1 salaristabel gaan. De bodem van de schaal van West (fors lager dan Oost) zou dan gehanteerd worden voor nieuwe werknemers. De max van de schaal zou dan aansluiten bij de hoogste trede bij East, waarbij de 13e maand in verdisconteert in het maandloon. Vervolgens wil Evos een wijziging in de beoordelingspercentages. Zit je aan het begin of midden van de schaal maak je grotere beoordelingsverhoging stappen, zit je aan de bovenkant van de schaal maak je juist kleinere stapjes -maar wel naar een iets hoger plafond van de schaal. Tijdens de ledenvergadering lichten we dit toe.

Cao-online

Op de cao-pagina kun je alles volgen en 24/7 je vragen stellen of reageren. Onder dit bericht kun je meteen je reactie plaatsen.

Laat van je horen tijdens de ledenvergaderingen as. maandag en dinsdag

Kortom, we hebben een hoop te bespreken met elkaar voor we weer aan tafel gaan!

Laat van je horen tijdens de ledenvergaderingen op 13 en 14 november. Dit zal via Teams gehouden worden zodat iedereen kan inloggen.
Het is jouw cao, jouw arbeidsvoorwaarden, dus praat mee!

Link ledenvergadering maandag 13 november 19.30u:

Microsoft Teams-vergadering
Neem deel vanaf uw computer, mobiele app of apparaat voor vergaderruimte

Klik hier om deel te nemen aan de vergadering

Vergadering-id: 389 884 726 149
Wachtwoordcode: 5ABWN8
Teams downloaden | Deelnemen op het web

Link ledenvergadering dinsdag 14 november 9.30u:

Microsoft Teams-vergadering
Neem deel vanaf uw computer, mobiele app of apparaat voor vergaderruimte

Klik hier om deel te nemen aan de vergadering

Vergadering-id: 375 425 813 89
Wachtwoordcode: 7Sd4Ye
Teams downloaden | Deelnemen op het web

Ledenvergaderingen zijn alleen toegankelijk voor leden. Is jouw collega nog geen lid? Maak hem/haar dan nu lid en ontvang een cadeaubon t.w.v. €20,- per lid. Ga naar de actie-pagina

Met vriendelijke groet,

Fadua Toufik

Wil je reageren op dit bericht?

Er zijn nog geen reacties, wees de eerste!

U
Error