Hoge werkdruk bij de Wibra

Hoe gaat met je? Wij krijgen signalen van leden werkzaam bij de Wibra dat er veel te weinig mensen in de winkel staan, en dit zorgt voor problemen en verhoging van de werkdruk.

Met de extra werkzaamheden rond het tegen van corona, is het vaak lastig. Ingezet worden om de kassa te draaien en klanten aanspreken op de regels en de schappen te vullen en winkel op orde en netjes te houden.

Minder mensen, meer omzet
We horen dat het te te maken heeft met het verminderen van de budget-uren door de directie op hoofdkantoor. Daardoor kunnen er minder mensen worden ingezet. Collega's geven dat het niet meer te doen is en vinden dat het moet veranderen.
Juist lezen veel mensen dat Wibra Nederland geweldige omzetten maakt, in sommige weken meer dan 40% meer dan vorig jaar. Het is bizar dat op winkelmedewerkers wordt bezuinigd. Het is tijd voor waardering. En meer dan een paar aardige mailtjes van het hoofdkantoor.

Bonusje
Medewerkers van Wibra hebben gehoord dat er volgende maand een bonus wordt uitbetaald. Een eenmalige bonus, die  hoogtens een paar tientjes bedraagt. Wij willen als CNV dat winkelmedewerkers meer moeten verdienen en dat ook genoeg personeel moet worden in gezet.

Wat vind jij?
Herken jij ook de signalen die wij horen? Graag horen jullie reactie, stuur mij een berichtje (per e-mail) en we nemen contact met je op.

Graag horen van je, want wij staan als bond voor onze leden. Het winkelpersoneel heeft het lastig genoeg en verdient beter.

Willem Kruithof
bestuurder CNV Vakmensen
E-mail:  w.kruithof@cnvvakmensen.nl

Meepraten op de cao-pagina

Op de cao-pagina van Retail Non-Food blijf je op de hoogte van de onderhandelingen en het nieuws. Ook vind je informatie over de huidige afspraken van de cao.