Ledenvergadering over uiterste bod werkgever: 1 november!

Woensdag 1 november hebben we een ledenraadpleging van CNV- en FNV-leden over het uiterste bod in de cao van jullie werkgever Allnex. Het uiterste bod, dus géén “eindbod”.

Het bod van jullie werkgever was al laag en blijft laag. Eerst was het 4% structureel en eenmalig € 1.500,00 bruto per 1 juli 2024. Dat bod was voor ons –en voor FNV– een maand geleden niet voldoende om aan jullie voor te leggen. Nu is het bod van de werkgever: 7% per 1 juli 2023 en 3% per 1 juli 2024. Dat is amper een verhoging of verbetering en dat kunnen we jullie uitleggen.

De onderhandelingen waren niet onaangenaam geweest, maar uiteindelijk zijn we maar weinig tot elkaar gekomen. Het loonbod dat jullie werkgever biedt, ligt nog steeds uitermate ver af van het mandaat dat jullie ons gegeven hebben. In de bijlage “Uiterste Bod CAO Allnex” kun je het bod van de werkgever nalezen.

De organisatiegraad bij Allnex is hoog: veel werknemers zijn lid van CNV of FNV. In dit cao-traject trekken de vakbonden (CNV en FNV) samen op. Daarom organiseren we gezamenlijke ledenvergaderingen. Het is belangrijk dat jij als vakbondslid bij de ledenvergadering bent en meepraat en meebeslist. De bijeenkomsten voor vakbondsleden worden gehouden op

woensdag 1 november 2023

• Sessie 1, aanvang 12.30 tot 13.30 uur, in de kantine
  • Sessie 2, aanvang van 14.00 tot 15.00 uur, in de kantine
Kom dus naar de bijeenkomst! en laat horen wat er volgens jou nu moet gebeuren voor jullie nieuwe cao. Collega’s die geen vakbondslid zijn, mogen wel komen als ze alsnog CNV-lid worden (zelfs al doen ze dat pas aan het begin van de ledenbijeenkomst).

Meepraten over jouw cao

Op de cao-pagina van Afbouw kun jij het hele cao-proces volgen. Reageer of stel je vragen en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws over jouw cao-traject. Ga direct naar jouw cao-pagina. Maak gebruik van deze optie en wijs ook je collega's erop. Je hoeft geen lid te zijn om mee te kijken en te doen. Meebeslissen is uiteraard alleen voor leden, dus voor jou!

Per post

Krijg jij deze nieuwsbrief per post dan hebben wij geen e-mailadres van jou, of je hebt je uitgeschreven voor nieuwsbrieven van CNV Vakmensen. Wij willen jou het liefst zo snel mogelijk op de hoogte stellen van al het cao-nieuws. Kijk daarom op “mijncnv” op onze site: www.cnvvakmensen.nl om je gegevens te controleren of geef je e-mailadres opnieuw door aan secretariaat@cnvvakmensen.nl Wil je ook naar de cao-pagina ga dan naar www.cnvvakmensen.nl/industrie/chemie-en-energie/cao-allnex-netherlands/

Maak je collega lid!

Ben je blij met ons? Je kunt ons helpen om nog meer mensen blij te maken, zoals een nog niet georganiseerde collega. Hoe meer leden we hebben, hoe beter we kunnen onderhandelen over jouw arbeidsvoorwaarden. Een nieuw lid aanmelden gaat heel eenvoudig, en je krijgt er zelf ook nog iets moois voor terug. Ga voor informatie en voorwaarden naar CNV leden werven.

Ze kunnen ook zelf lid worden via www.cnvvakmensen.nl/sluit-je-aan/. Word lid!

Namens de onderhandelingsdelegatie,

Peter Passier en Rinke de Ridder, kaderleden
Leon van der Elsen, bestuurder CNV Vakmensen

Wil je reageren of heb je een vraag?

Er zijn nog geen reacties, wees de eerste!

U
Error