Ledenvergadering cao Marfo

We hebben een aangepast eindbod van Marfo ontvangen. De voorgestelde salarisverhoging is nog steeds duidelijk onvoldoende. Hoe nu verder? Kom naar de gezamenlijke CNV/ FNV ledenvergaderingen op 5 juli a.s. en laat weten wat je vindt.

Uitkomst overleg 19 juni
Na het unaniem wegstemmen van het eerdere eindbod door de leden van CNV Vakmensen en FNV, hebben wij op 19 juni met de directie van Marfo overleg gehad met de hoop om een aanvaardbaar resultaat te bereiken voor een nieuwe Marfo cao. Dit heeft geresulteerd in een aangepast eindbod. De directie heeft weliswaar een aantal verslechteringen zoals de vakantiegeldregeling en tijd voor tijd regeling ingetrokken. Over het allerbelangrijkste punt, namelijk het inkomen, blijft de werkgever echter op een onaanvaardbare hoogte. Er is wel een kleine stap in onze richting gezet maar deze vinden wij onvoldoende.

Nieuw loonvoorstel
Marfo doet nu een bod voor een cao met een looptijd vanaf 1 april 2023 tot 1 juli 2024 (15 maanden)
6,0 % voor alle medewerkers met een functie in schaal F01 per 1-5-23 en 1,5 % per 1-1-24
5,0 % voor alle medewerkers met een functie in schaal F02, F03 en F04 per 1-5-23 en 1,25 % per 1-1-24
4,0 % voor alle medewerkers in alle schalen daarboven per 1-5-23 en 1,0 % per 1-1-24
Daarnaast wil werkgever twee maal een éénmalige uitkering geven die jullie sowieso nog tegoed hadden uit een eerder cao akkoord.

Met andere woorden; de directie vindt dat medewerkers van Marfo moeten inleveren op hun koopkracht om zo de continuïteit van Marfo makkelijk te maken. Dat kunnen we niet accepteren.

Leden zijn nu aan zet!
Wij willen jullie graag uitnodigen om het aangepaste eindbod toe te lichten en jullie mandaat vragen om eventuele acties te organiseren om een aanvaardbaar resultaat af te dwingen! We noemen dat een zogenaamde ¾ vergadering.
Het is in jouw belang om een krachtig gebaar te maken tegen een onrechtvaardig bod! Een uiterste middel hierbij is een staking. Wil je daarover meer weten kijk dan op: Staken voor beginners - Staken: opkomen voor betere arbeidsomstandigheden | CNV (cnvvakmensen.nl)

Deel deze informatie zoveel mogelijk met je collega’s, spreek je ongeorganiseerde collega’s om aan te sluiten bij je bond. Niet leden zijn ook welkom op de bijeenkomsten maar alleen leden kunnen stemmen over de eventueel te ondernemen acties.

Zie de bijlage voor het eindbod van de directie.

Zorg dus dat je er bij bent!
Wanneer? Woensdag 5 juli
Waar? Bowlingbaan De Heeren Van Stael, Badweg 17, 8223 PA Lelystad
Eerste sessie: 15.00-16.00 uur
Tweede sessie: 16.30- 17.15 uur
Derde sessie: 18.30-19.15 uur

Marten Jukema
Vakbondsonderhandelaar
m.jukema@cnvvakmensen.nl
06-13204112

Heb je een vraag of opmerking voor de onderhandelaar?

Er zijn nog geen reacties, wees de eerste!

U
Error