Onderhandelingsresultaat cao Aspen Oss

Een goed salarisbudget van 2,4% en een reële zware beroepenregeling rolden vrijdag uit de bus in de cao-onderhandelingen tussen CNV Vakmensen en Aspen Oss.
“Met dit onderhandelingsresultaat onderschrijft Aspen hoe belangrijk werknemers zijn in dit bedrijf. Een bedrijf dat als grondstoffenleverancier van medicijnen zelf al een bijzondere rol heeft in onze hedendaagse samenleving”, stelt onderhandelaar Robert Wonnink van CNV Vakmensen tevreden vast. Hij legt het resultaat neutraal voor aan z’n leden.

De oude cao liep in juni dit jaar af. In de nieuwe collectieve arbeidsvoorwaarden kunnen de circa 800 werknemers van Aspen Oss B.V. rekenen op een salarisbudget (bestaande uit meerdere componenten) van 2,4% per 1 januari 2021. De cao heeft een looptijd van een jaar en eindigt 1 juni 2021.

“Maar wellicht nog belangrijker zijn de afspraken die we hebben kunnen maken over eerder stoppen met werken voorafgaand aan het pensioen. Vanwege de ploegendiensten bij Aspen is deze ‘bedrijfs-AOW-regeling’ van grote invloed op het vitaal kunnen halen van de eindstreep qua werk”, zo concludeert bestuurder Wonnink.