CNV Vakmensen handhaaft ultimatum supers

CNV Vakmensen handhaaft het ultimatum aan supermarktwerkgevers en sluit daarom acties niet uit. De bond had de werkgevers in de supermarktbranche een ultimatum gesteld om zo een cao te bereiken. Die reageerden maandag 8 maart per brief.
“Ik heb geen toenadering gezien van de werkgeverkoepels bij de supermarkten. Inhoudelijk kwam er helemaal niets naar voren. Dus is er voor ons geen reden om onze inzet aan te passen”, stelt onderhandelaar Jacqueline Twerda van CNV Vakmensen.

Niet zinvol

Met de brief van maandag als antwoord op het ultimatum nodigden de werkgevers de vakbond(en) weer aan tafel. “Maar als daar niet direct aan vast zit dat we op de eisen uit ons ultimatum in belangrijke mate in het gelijk worden gesteld, dan heeft verder onderhandelen dus geen zin. Dan is ons gistermiddag verstreken ultimatum een feit en zitten we per saldo op hetzelfde punt als in december”, aldus Twerda.

Wat haar betreft gaan de vakbonden verder met het opzetten en uitvoeren van acties. “De werkgevers hebben nu gekozen voor de weg van de meeste weerstand.”