Arriva komt tegemoet aan eisen Twentse buschauffeurs voor betere roosters

Aangekondigde acties gaan niet door

Arriva komt tegemoet aan de eisen van buschauffeurs in Twente voor betere roosters. De ondernemingsraad heeft hierover eind vorige week harde afspraken gemaakt. De voor morgen aangekondigde acties van chauffeurs gaan niet door, zo is vandaag besloten.

Onder buschauffeurs van Arriva in Twente is het al sinds de overname van de nieuwe concessie in december onrustig. De chauffeurs ervaren een veel te hoge werkdruk, omdat de roosters te krap zijn afgesteld. Onder druk van een ultimatum van de vakbonden is het de ondernemingsraad eind vorige week alsnog gelukt om afspraken te maken over betere roosters.

Betere roosters

'We hebben dit met onze kaderleden besproken en geconcludeerd dat Arriva hiermee tegemoetkomt aan onze eisen', zegt onderhandelaar Peter de Ridder van CNV Vakmensen. 'Eindelijk. We hadden dit graag veel eerder en makkelijker kunnen oplossen, zonder een ultimatum. Maar het belangrijkste is dat er uiteindelijk toch naar de chauffeurs is geluisterd. Er komen betere roosters, die voldoen aan de rij- en rusttijden. De acties die voor morgen waren aangekondigd, gaan niet door, de bussen zullen gewoon rijden. Wel houden we komende tijd de vinger aan de pols of de afspraken die nu op papier zijn gezet in de praktijk ook goed uitpakken.'