Online CNV ledenvergadering NXP 12 mei 2020

Prior notice online CNV members meeting on 12 may 2020 1 pm - 2 pm.
Op 12 mei aanstaande kunnen de leden van CNV Vakmensen werkzaam bij NXP Nederland online meedenken en meepraten over de actuele stand van zaken in het bedrijf en hun verwachtingen van de bond in deze omstandigheden als gevolg van Covid-19. De leden van CNV Vakmensen krijgen een link, waarmee zij kunnen inloggen. Het systeem dat gebruikt zal worden is van Goto, voor NXP’ers niets nieuws dus! We willen het hebben over het volgende:
  • In welke mate kun je momenteel werk en zorg combineren?
  • Heb je een training van CNV via GoodHabitz gevolgd, en zo ja, wat vond je ervan?
  • Catena naar NXP.
  • Moeten werknemers loonoffers brengen, zoals dat bij sommige andere werkgevers wordt verplicht?
  • In welke mate zou je na de coronacrisis (gedeeltelijk) thuis willen blijven werken?
Ook zal er worden stilgestaan bij de verwachtingen van de leden ten aanzien van de inzet van de bond voor het afsluiten van een nieuwe cao. De huidige cao loopt tot 1 september 2020. Het zou fijn zijn als wij van tevoren al reacties krijgen op al deze onderwerpen zodat we die tijdens de meeting interactief kunnen gebruiken.

Tot dan!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- On May 12, members of CNV Vakmensen working at NXP Netherlands, will be able to think along online and discuss the current state of affairs in the company and their expectations of the union in these circumstances as a result of Covid-19. The members of CNV Vakmensen receive a link with which they can log in. The system that will be used is from Goto, so nothing new for NXP employees! We want to talk about:

• To what extent can you currently combine work and care?
  • Did you follow any CNV training through GoodHabitz, and if so, what did you think about it?
  • Catena to NXP
  • Should workers make sacrifices as required by some other employers?
  • To what extent would you like to continue working at home (partially) after the corona crisis?
The expectations of the members regarding the commitment of the union to conclude a new collective labor agreement will also be discussed. The current CAO runs until September 1, 2020. It would be nice if we get your response to all these topics in advance so that we can use them interactively during the meeting.

Until then!

CNV Vakmensen