Kennismaking nieuwe directie ID Logistics

Op maandag 11 maart jongstleden heeft CNV Vakmensen kennis gemaakt met jullie nieuwe ‘Managing Director’ en ‘HR Director’. Een prettig gesprek waar we jullie kort van op de hoogte brengen.

Enige tijd geleden
Het is alweer enige tijd geleden dat CNV Vakmensen samen met FNV Transport & Logistiek zich actief bezig heeft gehouden met jullie arbeidsvoorwaarden. Tot 2016 zijn we druk doende geweest met het uitonderhandelen van een nieuwe bedrijfs-cao die zou moeten gelden voor al het personeel binnen ID Logistics. Met de oude directie zijn we er toen niet uitgekomen. En sinds die tijd is het stil geweest. 

In die tijd hebben wij aangegeven dat de directie en jullie ondernemingsraad eerst een actualisatie van het functiehuis moesten realiseren. Deze nieuwe functies zouden vervolgens gewogen moeten worden door middel van een erkend functiewaarderingssysteem. Dit zou een vruchtbare bodem bieden om te komen tot de vaststelling van een nieuw arbeidsvoorwaardenpakket. 

Huidige stand van zaken
Inmiddels is de ondernemingsraad druk doende met het proces tot het actualiseren van het functiehuis en de RAV’s. De nieuwe directie heeft aangegeven vooralsnog de visie te hebben om de verschillende RAV’s te laten bestaan en niet toe te werken tot één overkoepeld arbeidsvoorwaarden regelement. CNV Vakmensen houdt graag de vinger aan de pols en hoort graag van jou en jouw collega’s als (nieuwe) ontwikkelingen leiden tot vragen. Wij staan jullie graag te woord. 

Tjeerd Orie,
Bestuurder CNV Vakmensen
M. 06 2048 9475
E. t.orie@cnvvakmensen.nl