Ledenvergadering 9 mei - CAO Essity Sumar

Gisteren hebben we de tweede ronde van de onderhandelingen gehad. Hier heeft de werkgever zijn (tegen)voorstellen aan ons gepresenteerd. De exacte uitgewerkte tegenvoorstellen van de werkgever krijgen wij eind volgende week. Deze krijgen jullie dan ook toegestuurd, om een goed beeld te krijgen van wat er nu ligt vanuit de werkgever.

Ledenvergadering 9 mei 2023 om 12.45 en 14.15 uur

Wij hebben als vakbonden geen verdere tegenreactie gegeven op de tegenvoorstellen van de werkgever. Wij willen graag eerst met jullie in gesprek!

Het loonvoorstel van de werkgever is 3,5 % structureel en een eenmalige uitkering van €1250,- bruto naar rato van het dienstverband.
Zij gaan akkoord met €0,21 kilometervergoeding voor maximaal 70 km/dag per 1 januari 2023 en €0,22 per 1 januari 2024. Dat zijn de belastingvrije maxima.

Essity wil alleen voor 2023 de RVU-regeling voortzetten en alleen voor de 5-ploegendienst. Voor de rest was het veel ‘nee’ op onze voorstellen zoals het aanvullen van geboorteverlof, ouderschapsverlof, rouwverlof, verlofsparen, et cetera.

CNV en FNV gaan op dinsdag 9 mei om 12.45 uur en 14.15 uur ledenvergaderingen over jouw CAO houden.
Dan willen we jullie reactie horen op de voorstellen van de directie en wat jullie de belangrijkste cao-voorstellen vinden van de vakbonden.

Ook willen we 9 mei van jullie horen hoeveel % de structurele loonstijging per 1 januari 2023 moet zijn, wat jullie betreft.

Op 11 mei is het 3e en laatste cao-overleg.

Dus zorg dat je erbij bent op 9 mei. We moeten een duidelijk signaal kunnen geven aan de directie op het 3e en laatste cao-overleg, op 11 mei 2023

Cao-pagina

Het hele cao-traject is online te volgen en je kunt bij alle fases meepraten, reageren (ook op anderen) en je vraag stellen: Cao Essity Suameer | CNV Vakmensen

Saskia Spaargaren
Bestuurder CNV Vakmensen
M 06 5144 3597
E s.spaargaren@cnvvakmensen.nl

Stel hier je vraag aan de onderhandelaar

Er zijn nog geen reacties, wees de eerste!

U
Error