Ledenvergadering DB Cargo: mogelijk ¾ vergadering

6 maart vindt de ledenvergadering bij DB Cargo plaats. Daar bespreken we de recente ontwikkelingen bij DB Cargo én over pensioenen. Hierbij informeer ik jullie over de mogelijkheid om de ledenvergadering om te zetten in een ¾ vergadering en over de buttonactie van de gezamenlijke bonden.

Ontwikkelingen DB Cargo op ledenvergadering
Natuurlijk gaan we het op de ledenvergaderingen over een aantal zaken hebben die bij DB Cargo spelen. Daarnaast ga ik jullie ook vertellen wat er speelt rondom de pensioenen.

Ledenvergadering met mogelijke omzetting in driekwart statutaire vergadering
De afgelopen periode heb ik jullie op de hoogte gehouden van de landelijke onderhandelingen rondom het pensioenakkoord. Ook heb ik jullie opgeroepen om de ansichtkaart en de petitie in te vullen rondom dit onderwerp. Op 18 maart is de landelijke actiedag van vakbonden voor een goed pensioen. CNV roept op om mee te doen en wil hierover met jullie in gesprek.

Op de ledenvergadering ga ik, naast de ontwikkelingen bij DB Cargo, u kort toelichten wat de situatie is rondom de pensioen/AOW discussie, het standpunt van het CNV en de acties. Waarbij ik wil bespreken in hoeverre ik op jouw steun kan rekenen. Het is immers niet de vakbond die de dupe is van de maatregelen van de overheid, maar onze leden!

Kom daarom naar onze ledenvergadering die plaats vindt op:

6 maart 2019
Van 16:00 – 18:00 uur
De Nieuwe Poort in Rotterdam
Weena 711, Rotterdam

Driekwart statutaire stakingsvergadering
Voor de driekwart statutaire stakingsvergadering geld dat u alleen kan stemmen als u persoonlijk aanwezig bent. Dit is geregeld in onze bondsstatuten en reglementen. U kunt niet bij machtiging of per e-mail stemmen.

Buttonactie
De afgelopen weken hebben de gezamenlijk spoorbonden jullie via een ansichtkaarten gevraagd of je onze inzet voor een fatsoenlijke AOW leeftijd en eerlijk pensioen voor iedereen ondersteund en of je bereid bent vakbondsacties te ondersteunen. De kaartenactie loopt nog tot en met 10 maart as. door. Deze kaarten worden massaal ingevuld. Dat is goed en nu is het tijd voor de volgende publieksvriendelijke actie.

Gezamenlijke vakbonden roepen alle Spoor/OV medewerkers op om vanaf as. vrijdag 1 maart middels het opspelden van een button de inzet van vakbonden te ondersteunen. Meer hierover lees je in bijgevoegde nieuwsbrief.

Vragen en/of opmerkingen
Schroom niet en neem contact met mij op.

Sanne van der Meulen
Onderhandelaar CNV Vakmensen