Extra ledenvergadering Lantor op 17 januari 13:30u

Wij nodigen jullie uit om op 17 januari naar de gezamenlijke ledenvergadering te komen om 13:30u. Tijdens de ledenvergadering zal het eerste voorstel van de werkgever worden besproken na twee enigszins stroeve onderhandelingsrondes.

Planning
Op 24 november en 13 december hebben de onderhandelingen plaatsgevonden met Lantor. Er staat nog een derde ronde gepland op 19 januari. Wij zijn tot nu toe nog niet verder gekomen dan onze voorstellen toe te lichten en een eerste voorstel vanuit de werkgever.

Nominaal bedrag
Jullie werkgever heeft CNV Vakmensen en FNV gevraagd of wij open staan voor een structureel vast bedrag voor alle werknemers in plaats van een procentuele verhoging. Het gevolg hiervan is dat de lagere lonen in verhouding meer krijgen dan de hogere lonen. De lonen komen daardoor wat dichter bij elkaar. Wij hebben gezegd hier open voor te staan, zoals jullie in de ledenvergadering ook hebben aangegeven.

Eerste voorstel
De werkgever heeft zijn eerste voorstel gedaan, dit voorstel ligt nog erg ver van de verhoging die wij vragen. Na wat aandringen heeft de werkgever gezegd dat er nog enigszins onderhandelingsruimte bestaat. Graag lichten wij het voorstel verder toe aan jullie tijdens de ledenvergadering op 17 januari. Wij horen graag jullie eerste reacties hierop.

Petitie
Tijdens de Montly op 13 december hebben wij de petitie (na flink wat vertraging) dan toch mogen overhandigen aan Kevin. De boodschap was duidelijk en kwam op een goed moment.

Tot 17 januari op de ledenvergadering.

Mees van Ginkel, Sanne Koevoets en Kitty Huntjens
onderhandelingsdelegatie CNV vakmensen