Concentrix enquête - teleurstellende uitkomst

Eerder dit jaar is er een enquête gehouden onder de Concentrix-medewerkers die op de 3e verdieping werken. Het resultaat werd vervolgens besproken met de HR Director Europe, en hij beloofde verbeteringen. Recent hebben we het management wederom hierover gesproken. Deze nieuwsbrief informeert over de verdere ontwikkelingen.

Teleurstellende uitkomst Concentrix-enquête

Eerder dit jaar is er een enquête gehouden onder de Concentrix-medewerkers die op de 3e verdieping werken. Het resultaat werd vervolgens besproken met de HR Director Europe, en hij beloofde verbeteringen. Van die belofte kwam niet veel terecht, zo bleek uit het vervolgonderzoek. In augustus en september werd de enquête nog een keer gehouden en opnieuw viel de uitkomst zwaar tegen.

We spraken het management over de uitkomst van de nieuwe enquête. Ook uw klachten van de afgelopen maand kwamen aan bod over de contracten van collega's die niet verlengd werden, maar ook over re-integratievraagstukken hebben we gesproken.  Concentrix beloofde wederom verbeteringen. Concentrix erkende dat er in het verleden dingen mis zijn gegaan en dat men graag zaken wilde rechtzetten. Concentrix heeft wederom de intentie uitgesproken om veranderingen serieus te nemen. Deze veranderingen kosten echter tijd zegt men. Tijdens ons gesprek met het management hebben we zoveel mogelijk problemen aan de orde gesteld.

Beide enquêtes zijn in een geanonimiseerde versie bijgevoegd. In november hebben we een vervolgafspraak. We maken ons nog steeds grote zorgen omdat Concentrix veel belooft, maar er komt weinig van terecht.

Pesten

Ondertussen krijgen we nog steeds meldingen over mensen die volgens de Nederlandse wet zonder voldoende reden worden ontslagen. Ook krijgen we meldingen over pestgedrag. Samen met medewerkers die gevallen van pesten bij Concentrix hebben gemeld, zullen we informatie verzamelen en bespreken hoe we hier het beste mee om kunnen gaan. Deze kwestie zal tijdens de vergadering in november aan de orde worden gesteld. Meld pestincidenten via onze hotline Meldpunt Callcenters | CNV Vakmensen - Cao Callcenters | CNV Vakmensen (klik voor Engels op de vertaalknop rechtsboven in het scherm). Als je vragen hebt, stuur me dan een e-mail op r.mol@cnvvakmensen.nl of bel 030 751 1001.

Fusie met Webhelp

We ontvangen daarnaast meldingen van mensen die met wederzijdse instemming worden gevraagd/gedwongen om te vertrekken in afwachting van de fusie met Webhelp. Volgens de Nederlandse wet is ontslag wegens een overgang van onderneming of fusie niet toegestaan. Wij adviseren iedereen om geen ontslag met wederzijds goedvinden te ondertekenen. We raden iedereen ook aan om zich te melden via onze hierboven genoemde hotline. U kunt zich anoniem melden.

Bijstand aan leden

Het is onze taak om leden te helpen met problemen. Wij helpen u conflicten op te lossen die zijn ontstaan nadat u zich bij ons hebt aangesloten. Omdat de verhuisvergoeding voor medewerkers een probleem was, zelfs voordat iemand lid was geworden, kunnen we daar geen juridisch advies over geven. Als je vragen hebt, bel dan onze helpdesk of stuur me een e-mail.

Collectieve arbeidsovereenkomst

De cao geldt nu ook voor jou. Kortom, alle zaken die bij Concentrix al goed geregeld waren, blijven zo. Daarnaast zijn de cao-bepalingen van toepassing. Dit betekent dat er door de cao geen veranderingen ten nadele kunnen zijn. Stuur me een e-mail als je vragen hebt.

Nieuwe cao

Wil je meer informatie over de cao 2024, ga dan naar deze pagina: Cao Callcenters | CNV Vakmensen

Lid worden?

Klik op de link: https://www.cnv-ledenwerven.nl/

Roderik Mol
Bestuurder CNV Vakmensen
E:  r.mol@cnvvakmensen.nl
M: 06 - 20 47 18 90

 

Downloads

Wil je reageren of heb je een vraag?

Er zijn nog geen reacties, wees de eerste!

U
Error