Callcenters

Cao Facilitaire Contactcenters

-
Nieuwe cao in onderhandeling

De cao Facilitaire Contactcenters (ook wel callcenters) geldt voor werknemers in de callcenterbranche. Bekende bedrijven zijn: Teleperformance, Cendris, Webhelp, IPG Nederland, Conduent en Sitel. CNV Vakmensen is sinds 1 oktober 2019 betrokken bij deze cao. In de cao staan afspraken over salaris, werktijden, arbeidsomstandigheden, vakantie, pensioen en veilig en gezond werken.

Wat speelt er in de cao?

De huidige cao loopt nog tot 1 januari 2022. De onderhandelingen over een nieuwe cao starten begin december. De enquête / petitie wordt ingevuld en we krijgen een aantal meldingen binnen waaruit blijkt dat werkgevers lonen via bonussen verhogen, terwijl we midden in cao overleg zitten. Dat is vreemd. Dit roept ook boosheid op bij mensen die ergens al 10 jaar werken. Zij krijgen niks en nieuwelingen krijgen meteen veel meer loon.

Laat ons dus weten hoe het bij jou zit!

Bekijk in het nieuwsoverzicht de laatste informatie over de nieuwe cao.

Als lid van CNV Vakmensen bepaal jij mede wat er in de cao moet komen. De onderhandelaar zal je vlak voor de onderhandelingen vragen wat jij belangrijk vindt.

Veelgestelde vragen

Contactpersoon

Roderik Mol
Onderhandelaar

Downloads

Download jouw cao

Heb je een vraag of opmerking voor de onderhandelaar?

Er zijn nog geen reacties, wees de eerste!

U
Error

Word lid van CNV Vakmensen

Als lid van CNV Vakmensen maak je deel uit van een beweging die zich inzet voor goede werk- en salarisafspraken. Die in Den Haag opkomt voor jouw belangen. Een vereniging met experts bij wie je altijd en onbeperkt terecht kunt met al je vragen over werk en inkomen. En die voor elke levensfase een passende dienstverlening voor jou heeft.

  • Deskundig advies
  • Rechtshulp voor werk en privé
  • Hulp bij je belastingaangifte
  • Korting op verzekeringen
  • Informatie en advies bij ziekte