Callcenters

Cao Callcenters

-

De cao Facilitaire Contactcenters (ook wel callcenters) geldt voor werknemers in de callcenterbranche. Bekende bedrijven zijn: Teleperformance, Cendris, Webhelp, IPG Nederland, Conduent en Sitel. CNV Vakmensen is sinds 1 oktober 2019 betrokken bij deze cao. In de cao staan afspraken over salaris, werktijden, arbeidsomstandigheden, vakantie, pensioen en veilig en gezond werken.

Belangrijkste punten

  • Nieuw model voor beloningen van junioren, medioren en senioren, boven het het wettelijk minimumloon.

  • Eenmalige bonus van bruto € 75, naar rato van het dienstverband.

  • Vanaf 1 januari 2021 een thuiswerkvergoeding van maximaal € 35 per maand, ook voor uitzendkrachten.

Wat speelt er in de cao?

De huidige cao loopt nog tot 1 januari 2022. De onderhandelingen over een nieuwe cao starten doorgaans ruim voor die tijd. Bekijk in het nieuwsoverzicht de laatste informatie over de nieuwe cao.

Als lid van CNV Vakmensen bepaal jij mede wat er in de cao moet komen. De onderhandelaar zal je vlak voor de onderhandelingen vragen wat jij belangrijk vindt.

Veelgestelde vragen

Contactpersoon

Roderik Mol
Onderhandelaar
Telefoon
06-20471890

Downloads

Download jouw cao

Word lid van CNV Vakmensen

Als lid van CNV Vakmensen maak je deel uit van een beweging die zich inzet voor goede werk- en salarisafspraken. Die in Den Haag opkomt voor jouw belangen. Een vereniging met experts bij wie je altijd en onbeperkt terecht kunt met al je vragen over werk en inkomen. En die voor elke levensfase een passende dienstverlening voor jou heeft.

  • Deskundig advies
  • Rechtshulp voor werk en privé
  • Hulp bij je belastingaangifte
  • Korting op verzekeringen
  • Informatie en advies bij ziekte