Foto van jonge man op straat die zijn tablet leest
Nieuws

Verkoop Sanoma-titels kan goed uitpakken, maar zorgt ook voor onzekerheid

De geplande verkoop van de Nederlandse activiteiten van Sanoma aan de DPG Mediagroep kan op termijn goed uitpakken, maar zorgt ook voor onzekerheid onder de werknemers.

Als de verkoop doorgaat – de Autoriteit Consument en Markt moet hier nog wel toestemming voor geven – verhuizen bekende titels en merken naar het Belgische DPG Media (het gaat onder meer om Nu.nl en bekende titels als Margriet, Donald Duck en Libelle).

Ike Wiersinga, onderhandelaar van CNV Vakmensen, werd vanmorgen geïnformeerd over de plannen. “Het goede nieuws is dat DPG Media voor een boost kan zorgen voor de betrokken merken. Van Sanoma hoefden we op dat gebied niet veel te verwachten. Maar wat dat op de langere termijn gaat betekenen, is onduidelijk. Zolang de verkoop nog in onderzoek is, en dat duurt misschien wel een half jaar, zal er nog niet veel gebeuren. Maar daarna? Er wordt al gesproken over ‘synergie-voordelen’. Dan weet je: dat gaat waarschijnlijk banen kosten.”

Bij de verkoop zijn ongeveer 900 werknemers betrokken. Wiersinga heeft morgen een eerste overleg met Sanoma en DPG Media.

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je ontvangt 1x per maand ons nieuws over werk en inkomen.

Ja, ik meld me aan

Word nu lid van CNV Vakmensen

Als lid krijg je:

  • Deskundig advies over werk en inkomen 
  • Rechtshulp voor werk en privé 
  • Hulp bij je belastingaangifte 
  • Korting op verzekeringen 
  • Informatie en advies bij ziekte

 

Word lid met 50% korting