Foto van jonge man op straat die zijn tablet leest
De vakbond die het verschil maakt
Bruggen bouwen, midden in de maatschappij
Poll onder 1600 winkelmedewerkers

Liever koude koffie dan een ontevreden klant

Tevreden klanten en een goede omzet zorgen voor plezier in het werk. Drie kwart van de winkelmedewerkers laat bij drukte in de winkel liever de koffie koud worden om de klant te helpen, ook al hebben ze volgens de cao recht op een pauze. Dat blijkt vandaag uit de poll die CNV Vakmensen hield onder bijna zestienhonderd winkelmedewerkers uit het hele land.

CNV Vakmensen hield de poll op 16 mei tijdens de uitgebreide landelijke campagne voor de online community JeAchterban. In deze online community kunnen leden en niet-leden van CNV Vakmensen discussiëren over de cao, sociale plannen en andere onderwerpen rond arbeid en inkomen. De campagne is gericht op winkelmedewerkers.

Bijna zestienhonderd winkelmedewerkers kregen de vraag voorgelegd of zij het vervelend vinden om pauze te nemen als het druk is in de winkel. Ruim 75 procent geeft aan dat de klant koning is en dat een goede omzet zorgt voor plezier in het werk. "Winkelmedewerkers zijn loyaal. Zowel aan de klant als aan hun werkgever. En loyale medewerkers, daar moet je goed voor zorgen", aldus Piet Fortuin, voorzitter van CNV Vakmensen.

Op dit moment is CNV Vakmensen in een aantal sectoren in de detailhandel aan de slag voor een cao met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden voor winkelmedewerkers. Wil je daarover meepraten, meld je dan aan bij JeAchterban.nl

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je ontvangt 1x per maand ons nieuws over werk en inkomen.

Ja, ik meld me aan

De voordelen van CNV Vakmensen

  • Deskundig advies over werk en inkomen
  • Rechtshulp voor werk en inkomen
  • Rechtshulp voor privé situaties
  • Hulp bij je belastingaangifte
  • Korting op verzekeringen
  • Informatie en advies bij ziekte

Word lid