Ledenvergadering Sociaal Plan APMT MVII op 10 maart

CNV Vakmensen en FNV Havens hebben met de werkgever een akkoord bereikt over een sociaal plan. Met dat sociaal plan, dat een looptijd heeft van vijf jaar vanaf 1 april 2022, worden de gevolgen opgevangen van de reorganisatie (transformatie) die in de komende jaren gaat plaatsvinden.

Transformatieplan

Daarvoor zijn afgelopen maanden plannen ontwikkeld door het management, die gebundeld en samen met het sociaal plan het “Transformatieplan” vormen dat de aandeelhouder het vertrouwen moet geven om honderden miljoenen te investeren in de uitbreiding van de terminal (fase B en C). Over die plannen moet de Ondernemingsraad nog adviseren; dit kan natuurlijk nog leiden tot wijzigingen.
Zoals eerder in een nieuwsbrief toegelicht, gaan de bonden niet over de inhoud van die transformatieplannen. Wel hebben wij nu overeenstemming over een sociaal plan waarmee de personele gevolgen van die plannen kunnen worden opgevangen.
Bijgaand treffen jullie het volledige sociaal plan aan.

Gezamenlijke ledenvergadering 10 maart

Op donderdag 10 maart a.s. organiseren FNV Havens en CNV Vakmensen om 10:00 uur en om 19:30 uur gezamenlijke ledenvergaderingen in het Carlton Hotel te Spijkenisse. Dan zullen we het sociaal plan toelichten en vragen beantwoorden. Uiteraard kun je vragen ook stellen via mail aan de bestuurders, of echtstreek aan de kaderleden die betrokken waren bij de totstandkoming van dit sociaal plan.
Na de ledenvergadering zal het sociaal plan in een referendum aan jullie worden voorgelegd. Behalve het gehele sociaal plan, sturen we jullie bijgaand ook een samenvatting van enkele hoofdpunten. We hopen velen van jullie te zien op de ledenvergaderingen.

Reageren?

Bestuurder Hanane Chikhi is momenteel met vakantie. Wil je reageren op deze nieuwsbrief? Neem dan een kijkje op de cao-pagina.

Mede namens de kaderleden:
Dick Keijzer, Anton van de Kooij, Michael Mastbergen, Aart Ruizing, Markus Sanders, Raymondo Terpstra en Michel Zwerts (FNV Havens)
Paul ’t Hardt, Erik Molenaar, André Vos, Alex Wijnveldt (CNV Vakmensen)
bestuurders
Joost van der Lecq en Nuri Alders, FNV Havens
Hanane Chikhi, CNV Vakmensen
M 06 2074 8851 /  secretariaat@cnvvakmensen.nl
NB Hanane Chikhi is momenteel met vakantie tot 1 maart

Wil je reageren of heb je een vraag aan de onderhandelaar?

Er zijn nog geen reacties, wees de eerste!

U
Error