Eindelijk goede cao Technische Groothandel

Een loonsverhoging van 11 % tot aan 1 oktober 2022. “Een dik verdiende loonsverhoging voor de mensen die werken binnen de Technische Groothandel”, zo benadrukt onderhandelaar Arie Kasper van CNV Vakmensen.

CNV Vakmensen kreeg dinsdag 5 februari eindelijk een onderhandelingsresultaat voor een nieuwe cao op tafel met 11 % loonsverhoging.

“We hebben dertien maanden lang moeten onderhandelen voordat we dit eindelijk op tafel hadden”, onderstreept onderhandelaar Arie Kasper het moeizame proces.

Onderhandelingen over de nieuwe cao technische Groothandel gingen namelijk uiterst moeizaam. Punt voor punt, bolletje voor bolletje moesten de elementen in de nieuwe collectieve afspraak over de arbeidsvoorwaarden van de ruim 40.000 werknemers in deze branche worden binnen gehengeld.

Raadpleging

“En nog is de race niet gelopen”, zo geeft Arie Kasper aan. “Zowel werkgevers als werknemers moeten het onderhandelingsresultaat van vanochtend nog voorleggen aan hun leden. Voor de werknemers hebben we in ieder geval een riante loonsverhoging kunnen regelen. Een dik verdiende loonsverhoging, want de verdiensten in de branche waren navenant. In vakbondstaal: hier hebben de mensen gewoon recht op.”