Inhoud
Tijdens deze interactieve workshop gaan studenten aan de slag met hun personal brand en leren zij hoe ze zich kunnen promoten en onderscheiden van anderen. Dit wordt gedaan aan de hand van theorie, discussies, een brainstormsessie en verschillende interactieve oefeningen. Hieronder zijn enkele onderdelen beschreven die in de workshop naar voren komen:
Oefening: zelfonderzoek
Aan de hand van een aantal opdrachten zetten de studenten hun eerste stappen naar een personal brand. Tijdens dit onderdeel leren de studenten meer over personal branding, krijgen ze inzicht in hun belangrijkste kernwaarde(n) die relevant zijn voor hun toekomst en weten de studenten hoe ze op anderen overkomen en wat voor indruk ze achterlaten op iemand.
Oefening: elevator pitch
Het is bij het ontmoeten van professionals nuttig om op een snelle manier te kunnen vertellen waar jij voor staat, wat je bereikt hebt en wat jij graag wil bereiken op professioneel gebied. De elevator pitch is een handige tool om hierbij in te zetten. Studenten die een elevator pitch klaar hebben staan, kunnen zich beter profileren voor potentiële stageplekken en zullen serieuzer genomen worden door professionals. Tijdens dit onderdeel gaan de studenten aan de slag met hun persoonlijke elevator pitch.
Oefening: rollenspel
Tijdens dit onderdeel krijgen de studenten handvaten, zodat zij een goede eerste indruk kunnen achterlaten. De eerste indruk kan veel bepalen over hoe een ander jou beoordeelt. Het is nuttig voor studenten om te weten hoe zij hun eerste indruk zo kunnen vormgeven dat het past bij wat ze willen uitstralen.
LinkedIn is de centrale plek waar recruiters zoeken voor potentiële werknemers. Wanneer je solliciteert, kijkt de werkgever op je LinkedIn profiel om een beter beeld te krijgen van jouw professionele identiteit. De studenten leren tijdens dit onderdeel wat er allemaal nodig is om professioneel over te komen met een LinkedIn profiel.