Boeien en binden

Een hoge klanttevredenheid, goede klantenbinding en gedegen klantenkennis. Het zijn termen die vandaag de voor zowel de profit sector als ook voor de non-profit sector van groot belang zijn. Een ziekenhuis streeft naar tevreden patiënten, een fietsenfabriek naar tevreden klanten. Maar, hoe bereik je dat precies? Hoe leer je je klanten, cliënten of patiënten goed kennen zodat je het beste kunt inspelen op hun wensen en behoeften? En hoe zorg je ervoor dat ze tevreden zijn over jouw dienstverlening zodat ze bij je blijven terugkomen? Tijdens deze interactieve workshop gaan we hier mee oefenen.

Doelgroep

Het is belangrijk dat je weet wie jouw doelgroep is. Studenten leren waar ze hun doelgroep kunnen vinden en hoe ze deze kunnen bereiken. Zowel online als offline. Het stellen van gerichte vragen is hierbij erg belangrijk.

Het nut van klanttevredenheid

Aan de hand van voorbeelden en cijfers over klanttevredenheid gaan de studenten met elkaar in gesprek over het nut van klanttevredenheid. Hierbij komen de gevolgen van zowel een goede als een slechte klanttevredenheid en klantenbinding aan bod.

Oefening empathy map

Met behulp van een empathy map brengen de studenten hun klant of patiënt in kaart. Zo gaan we bijvoorbeeld in op wat klanten zien, ervaren en dromen. Ook hun angsten en belemmeringen komen aan bod. Alle informatie samen geeft een totaalbeeld wat de studenten kunnen gebruiken om hun product of dienstverlening optimaal toe te spitsen op hun doelgroep. 

Interesse in deze gratis workshop?

Vraag dan een gastles aan.

Aanvragen