Ledenvergadering 18 februari mogelijk driekwart

Uitnodiging en oproep om tot actie over te gaan!

Recent (in januari) heeft u van mij een brief ontvangen over het vastlopen van de onderhandelingen over het pensioenakkoord. Daarbij heeft u een flyer ontvangen met de mogelijkheid tot het invullen van een online petitie en een verklaring van de Haven Kader Groep. De petitie invullen ( als jullie dat nog niet hebben gedaan ) kan nog steeds www.cnvvakmensen.nl/pensioenpetitie.

De voorbereidingen voor acties en eerste uitvoering van acties zijn in volle gang, een ieder die het nieuws een beetje volgt weet inmiddels dat wij IN BEWEGING zijn! De kaderleden zijn volop betrokken. Hierbij nogmaals onze flyer en de verklaring van de Haven Kader Groep. Mocht de informatie een beetje bij u zijn weggezakt dan kunt u die kennis weer een beetje ophalen.

Ledenbijeenkomsten met mogelijke omzetting in driekwart statutaire stakingsvergadering.

Datum en tijdstippen: 18 februari om 10.00 uur en om 19.00 uur
Locatie: Restaurant De Punt, Botlekweg 180, 3197 KA Rotterdam-Botlek

Wij gaan u mondeling kort toelichten wat de situatie is en waarvoor het CNV staat in de pensioen/ AOW discussie! Onderstaand treft u de eisen aan!

Wij zullen jullie vertellen wat wij allemaal aan het doen zijn tegen de overheid, met welke werkgevers gesproken wordt om ons/jullie te steunen en waar wij uw steun hard nodig hebben! Het is immers niet de vakbond die de dupe is van de overheid die alles zo een beetje van u af pakt maar u bent het die straks de dupe is!

Echt de hoogste tijd om in actie te komen niet meedoen is eigenlijk geen optie.

Wij hebben samengevat de volgende eisen!

1. Werkenden moeten op tijd kunnen stoppen met werken.
  2. DE AOW leeftijd moet nu direct worden bevroren.
  3. Eerder kunnen stoppen dan de AOW leeftijd moet mogelijk zijn. Werkgeversboetes op eerder stoppen met werken ( RVU heffing ) moeten van tafel. Er moet ook ruimte zijn voor maatwerk afspraken voor zware beroepen.
  4. Financiële spelregels en rekenregels moeten worden aangepast. Zodat indexering van pensioenen mogelijk wordt en de pensioenopbouw van werkenden weer de moeite waard is. Hierdoor worden kortingen op pensioenuitkeringen bij veel fondsen onnodig.

Laten we samen, solidair en collectief in de Haven de handen ineen slaan!

Driekwart statutaire stakingsvergadering
Voor de driekwart statutaire stakingsvergadering geld dat u alleen kan stemmen als u persoonlijk aanwezig bent. Dit is geregeld in onze bondsstatuten en reglementen. U kunt niet bij machtiging of per e-mail stemmen.

Als u er echt niet bij kan zijn!
Als u nu echt niet op de bijeenkomst op 18 februari kunt zijn dan vragen wij u ons een e-mail te sturen als u het met ons eens bent dat we in beweging moeten komen.

Een kort bericht met de volgende tekst aan:
Ondergetekende is al een hele steun in de rug. Ja ik steun de Haven Kader Groep verklaring (gebaseerd op het ultimatum aan de overheid) en wil waar mogelijk meedoen aan acties om onze eisen binnen te halen. De AOW leeftijd moet nu direct worden bevroren en mag niet meer stijgen! Zet de naam van uw werkgever erbij en die uw eigen naam.

Wij zien jullie graag de 18e februari!
Mede namens Albert van Damme, Tjeerd Orie en Evert Jan van der Mheen.

Fadua Toufik
Bestuurder CNV Vakmensen