Uitkomst Braisstormsessie cao contactcenters

Werk jij bij een callcenter, contactcenter of een klantenservice? Voor de zomervakantie zijn er brainstormsessie geweest waarin we jullie vroegen wat jullie belangrijk vonden. Wat willen jullie anders in jullie arbeidsvoorwaarden, wat willen jullie anders in de cao? In deze nieuwsbrief wil ik degenen die meededen bedanken en zullen we de uitkomst delen.

Bedankt!

Voor degenen die meegedaan hebben; fijn dat jullie de tijd genomen hebben om mee te doen in ons streven zaken te verbeteren voor iedereen in de callcenters. De cao is een belangrijk instrument om jullie arbeidsvoorwaarden en jullie werkplezier te verbeteren.

Uitkomst:

Wat stoort jullie?

- Slechte beloning.
- Geen compensatie voor de gestegen inflatie.
- Pauzes niet betaald.
- Inlogtijd niet betaald.

Hoe was het vroeger?

- Wel jaarlijkse cao-verhogingen.
- Pauzes werden altijd betaald.
- Inlogtijd altijd betaald.
- Trainingen betaald.
- Bezoeken aan andere werkplekken en magazijnen, waardoor je meer gevoel had met waar je via de telefoon advies over gaf.
- Had je meer over je werk te vertellen.


Wat moet er echt veranderen?

- Vertrouwen in plaats van wantrouwen. Veel callcenters gaan uit van wantrouwen. Of je wel hard genoeg werkt, niet te veel personal time neemt, of je wel echt ziek bent.Geen Excels meer delen met jouw personal time score met het hele bedrijf.
- Meer invloed op je werk, het moet leuker. Geen spreadsheetmanagement met alle minuten verantwoorden en een teamleider op je dak als je afwijkt,
- Beloning bij ziekte. Nu krijg je bij ziekte niet volledig doorbetaald. Jullie willen dit anders, ziek zijn is al erg genoeg.
- Meer mogelijkheden voor opleiding en ontwikkeling. Een eigen opleidingsbudget dat je zelf kan besteden.
- Fatsoenlijk pensioen.
- Fietsplan.
- Jaarlijkse cao loonsverhoging voor iedereen, die minimaal de inflatie compenseert.

 

Wat willen jullie van de vakbond?

- Uitleg over cao en jullie rechten.
- Jongeren gratis lid, of werkgever lidmaatschap betalen.
- Flyers om op de werkvloer uit te delen.
- Meer informatie via Instagram, TikTok, Facebook.
- Meetings in de kantine.
- Hulp bij het organiseren van collega’s.
- Hulp bij het voeren van acties.

Vervolg

We zijn bezig met jullie punten. Richting werkgever zullen we jullie blijven vertegenwoordigen en voor jullie opkomen voor een goede cao.
Begin september zullen we de werkgevers spreken over hun pensioen ideeën.  We zullen jullie hierover verder informeren.
Voor de cao zullen er meer mensen mee moeten gaan doen om zaken te kunnen veranderen. Dit zullen we blijven organiseren. Ook zullen we bedrijven bezoeken met de boodschap dat het zo niet meer kan.

Iemand lid maken of lid worden? Win een fiets!
Sluit je aan | CNV Vakmensen

Vragen

Bel of mail met Roderik Mol r.mol@cnvakemensen.nl of 06 20471890

Laat je mening achter op onze website. Cao Callcenters | CNV Vakmensen

Meld misstanden in callcenters of contactcenters: Meldpunt Callcenters | CNV Vakmensen

*omdat velen van jullie via uitzendbureaus werken is deze mailing naar alle uitzendkrachten gegaan. Mail mij als je via een uitzendbureau bij een callcenter werkt.

Roderik Mol
Bestuurder CNV vakmensen
M 06 2047 1890
E r.mol@cnvvakmensen.nl

Meepraten op de cao-pagina

Op de cao-pagina van Uitzendkrachten (ABU) blijf je op de hoogte van de onderhandelingen en het nieuws. Ook vind je informatie over de huidige afspraken van de cao.

Heb je een vraag of opmerking voor de onderhandelaar?

Er zijn nog geen reacties, wees de eerste!

U
Error