Wat wil jij voor de cao Contactcenters in 2021?

2020 is een bewogen jaar geweest door corona: velen moesten hals over kop thuis werken. De meeste werkgevers hebben dit snel opgepakt. 2020 was ook het jaar dat er sinds tijden weer een cao voor de facilitaire contactcenters kwam. In de bijlage vind je de contactcenter krant van CNV Vakmensen. Wil jij een mooie paarse CNV waterfles?
Wil jij een paarse cnv waterfles?
In de cao is geregeld dat iedereen een beoordeling krijgt en dat alle agents in junior/ medior/ senior worden ingedeeld. Graag hoor ik hoe jouw ervaringen zijn met de jaarlijkse beoordeling en indeling in junior/ medior/ senior. E-mail mij jouw verhaal en je krijgt van mij een CNV waterfles toegestuurd.

Eerste cao krant; 2021 de volgende?
In de bijlage vind je de eerste CNV cao contactcenter krant. Lees hem en ik hoor graag jouw reactie.

Nieuwe cao voor 2022?
In 2021 moeten we gaan praten over de nieuwe cao die na de huidige gaat komen. De eerste stapjes zijn gezet en in 2022 moeten grotere stappen gezet worden. Naast een hoger loon denken we ook aan pensioen, cao voor iedereen (ook voor de teamleiders, schoonmakers, etc). 

Werktijd moet betaald worden!!
Steeds vaker zien we contactcenters die eigenlijk alleen de tijd die je met de klant belt willen betalen. Een kwartier of half uur eerder op het werk komen of inloggen of nawerktijd niet helemaal vergoeden: we zien het allemaal. Daarom willen we in 2021 hier een punt van maken. Zodra jij je pc of laptop opstart ben jij aan het werk en pas als je de pc of laptop uitzet stopt dat. Al die tijd willen we betaald zien. Steun jij ons hierin? Graag ontvang ik jouw verhaal waarin je aangeeft dat je niet alle tijd betaald krijgt. Als je mij e-mailt krijg je van mij een CNV waterfles kado.

Corona aanpak!
Helaas zijn er nog steeds een paar callcenters die willen dat hun mensen op kantoor komen. Sommigen nemen niet eens voorzorgsmaatregelen. Bij sommigen moeten er eerst 8 mensen ziek worden voordat ze actie ondernemen. Echt onvoorstelbaar maar waar! Meld het ons daarom als er onveilig gewerkt wordt: wij maken hier werk van. Dit kan echt niet in 2021!

Bigbrother robocoach/cop is listening
Sommigen van jullie kennen het al. De systemen die alles wat jij doet, zegt , tikt opnemen en bewaren. Bij sommigen zijn er al computerprogramma's die je feedback geven/kritiek geven. In 2021 willen wij dat hier regels voor in de cao komen, wat vinden jullie van zo'n Robocoach of Robocop die alles in de gaten gaat houden of jullie gaat helpen het werk leuker te maken? Gaat de dark side van de technologie winnen of de bright side?

Hierbij wens ik jullie fijne feestdagen en een mooi 2021, laten we de contactcenterbranche in 2021 een nog betere werkplek maken!!

Voor vragen, mail naar Roderik Mol  r.mol@cnvvakmensen of bel of app 0620471890.



Roderik Mol
Bestuurder CNV Vakmensen
M: 06 20 47 18 90
E:  r.mol@cnvvakmensen.nl

Downloads