Al het nieuws

CNV wil weten: wat vind jij belangrijke zaken voor een sociaal plan bij ANWB?

Bij ANWB is het gebruikelijk dat er altijd een sociaal plan op de plank ligt voor situaties en reorganisaties die nu nog niet worden voorzien, maar die zich wel voor gaan doen. Als medewerker van ANWB weet je dan waar je aan toe bent als je onverhoopt te maken krijgt met een reorganisatie. Het vorige sociaal plan liep af in 2017. Hoog tijd om weer met elkaar in gesprek te gaan.

Eerst druk met retail; daarna met Corona
Hoewel er sinds 2017 geen sociaal plan meer is, hebben CNV Vakmensen, FNV en ANWB in de tussenliggende jaren wél veel met elkaar gesproken over een sociaal plan en over de vraag hoe dat er uit zou moeten zien. Toch duurde het even voordat we aan het onderhandelen toe kwamen. Daar waren een paar redenen voor. De eerste reden: er was niet echt een directe noodzaak om een sociaal plan af te sluiten. De tweede reden: op een gegeven moment waren we  heel druk met de verzelfstandiging van de winkels en de gevolgen daarvan. Toen we vervolgens begin 2020 net weer zouden beginnen, kreeg de wereld te maken met het Coronavirus en hadden we wel iets anders aan ons hoofd.

Ons laatste bericht dateert daarom van februari 2020
(https://www.cnvvakmensen.nl/caos/reisbranche/cao-anwb/nieuws/werken-aan-een
-toekomstbestendig-sociaal-plan-anwb
).
In dat bericht schreven we dat het sociaal plan er heel anders uit zal gaan zien dan wat we gewend zijn. Ook vermeldden we dat we met ANWB in gesprek waren over de vraag hoe je steeds zoveel mogelijk up to date kunt blijven, zodat je klaar blijft voor je eigen functie bij ANWB of een baan elders.

Onderhandelingen starten binnenkort, we praten je bij
Om je bij te praten over de stand van zaken tot nu toe én om te weten wat CNV Vakmensen volgens jou zou moeten regelen in het sociaal plan, organiseren we nu speciaal voor jou en je collega’s 4 digitale bijeenkomsten. Live bij elkaar komen zit er helaas nog niet in. De digitale bijeenkomsten staan open voor leden en niet-leden en houden we via Microsoft Teams. Voor degenen die het afgelopen jaar nog niet hebben vergaderd via Teams: download de app op je computer/laptop/Ipad en doe mee. Nadat je je bij ons hebt aangemeld voor één van de bijenkomsten die hieronder staan, krijg je van ons een link met daarin de uitnodiging voor de Teamsbijeenkomst van jouw keuze.

Je kunt meedoen aan één van onze digitale bijeenkomsten op
                    * Dinsdag 25 mei van 20.00-21.30 uur
                    * Donderdag 27 mei van 19.30-21.00 uur
                    * Dinsdag 1 juni van 16.00-17.30 uur
                    * Dinsdag 8 juni van 9.00-10.30 uur.

Ook voor Retail
In het overgangsprotocol dat eind 2019 voor de medewerkers van Retail is afgesproken, is bepaald dat het nieuwe/nog af te sluiten sociaal plan ook zal gelden voor de medewerkers van ANWB Retail gedurende 3 jaar na de overgang, dus tot en met 31 december 2022.

Aanmelden
Stuur mij een e-mail via a.bulsink@cnvvakmensen.nl met daarop je naam (en of je lid bent van CNV/FNV/andere bond/of dat je wellicht geen vakbondslid bent) en de bijeenkomst waarbij je aanwezig wilt zijn. Ik stuur jou dan een e-mail met de link voor de bijeenkomst. Daarmee kun je inloggen en meedoen. Heb je hulp nodig omdat je niet eerder via Teams hebt vergaderd, laat dat ook weten. We geven je dan tips.

Aletta Bulsink
Bestuurder CNV Vakmensen
E. : a.bulsink@cnvvakmensen.nl
M.: 06 20 47 18 88