Petitie meer loon Yource Leeuwarden

De cao contactcenters is verlopen. Er is nu geen cao. Dat betekent dat er vanuit de cao geen loonsverhoging komt. Werkgevers willen geen goede loonsverhoging afspreken. Dit ondanks de torenhoge inflatie. Collega's van Yource in Leeuwarden hebben het initiatief genomen voor deze petitie. Vul in en deel deze nieuwsbrief met al jouw collega's !

Petitie

Sinds januari 2022 is de cao afgelopen en is er in de cao geen loonsverhoging geregeld. Sommige werkgevers hebben weliswaar zelf een kleine verhoging of eenmalige bonus gegeven.  Ook deelt men fruit en lekkers uit. Allemaal tijdelijke prikkels die geen structurele zekerheid bieden. Er moet een compensatie komen voor de gestegen prijzen. De petitie is een initiatief van jouw collega's van Yource Leeuwarden. 

Teken hier de Petitie 

Je vind deze link naar de Petitie ook op de website: Cao Callcenters | CNV Vakmensen 
Iedereen die voor een contactcenter van Yource in Nederland werkt, kan de petitie invullen en als heel veel mensen de petitie ingevuld hebben gaan we die bij werkgever aanbieden. Stuur daarom deze nieuwsbrief door aan jouw collega's.

Uitleg

Wij willen een algemene structurele loonsverhoging voor alle werknemers: iedereen moet een loonsverhoging krijgen om je boodschappen te kunnen blijven betalen. Dus ook teamleiders, supervisors of personen die bij de receptie werken etc.  
Daarnaast is er een jaarlijkse verhoging, simpelweg omdat jij je werk goed doet. Dit laatste is extra en moet dus niet gezien worden als een compensatie voor gestegen prijzen.
De prijzen blijven ondertussen maar stijgen, de gemiddelde energierekening gaat in juli gemiddeld €50,- omhoog. Eerder waren de energieprijzen al met gemiddeld €20,- gestegen. Dat is €70,- gemiddeld per maand ofwel €840 per jaar!
De inflatie is rond de 12%. Alles wordt duurder terwijl jouw loon stilstaat. Vind jij dit normaal? Wij niet!
Zelfs de regering heeft werkgevers opgeroepen de lonen te verhogen. Wil je meer weten over de cao-onderhandelingen, ga dan naar de website: Cao Callcenters | CNV Vakmensen

Meldpunt misstanden

Wil je misstanden melden dan kun je dat hier doen. Of naar de website gaan: www.cnvvakmensen.nl/diensten/callcenters/cao-callcenters/meldpunt-callcenters/ Heb je andere vragen of opmerkingen, neem gerust contact met mij op.

Roderik Mol, bestuurder CNV Vakmensen
M 06 2047 1890 / r.mol@cnvvakmensen.nl