Hoe zit het met loonsverhoging en pensioen in de cao Contactcenters?

De cao Contactcenters is vorig jaar met veel moeite tot stand gekomen. De cao loopt af op 31 december van dit jaar. Er is toen een nieuw minimumloon afgesproken, een thuiswerkvergoeding, een kleine bonus en een nieuw functiemodel.

Omdat we toen heel erg lang hebben moeten onderhandelen, willen we dit jaar vroeg beginnen. Wil je dat er weer een cao komt en wil je deze verbeteren? Doe dan mee met het cao-team. Meld je per e-mail bij mij aan. 

Cao-voorstellen
Een cao is een afspraak tussen een vereniging van werkgevers en een vereniging van werknemers. Omdat het jouw arbeidsvoorwaarden zijn vragen we jou wat jij belangrijk vindt. Laat ons daarom weten wat jij belangrijk vindt. Aan de hand van jouw wensen maken we een voorstellenbrief die we naar de werkgever sturen. Daarin zetten we bijvoorbeeld dat de werknemers een hoger loon, een pensioenregeling en een eigen scholingsbudget willen. Werkgevers hebben ook voorstellen, bijvoorbeeld meer flexibiliteit.

Daarna cao-onderhandelingen
Over de voorstellen van werkgever en werknemers gaan we dan met werkgevers onderhandelen. Over deze onderhandelingen zullen we jou informeren via www.jeachterban.nl/callcenters/ Uit die onderhandelingen met de werkgever komt een resultaat. En dat resultaat leggen we ter stemming voor aan de leden. De leden bepalen uiteindelijk door te stemmen of er een cao komt of niet. Stemmen jullie vóór, dan komt er een cao.

Cao-team CNV Vakmensen
Momenteel ben ik op zoek naar mensen die willen meedenken met de cao en/of eventueel willen meegaan naar de onderhandelingen. Wil jij meedenken? Stuur mij dan een e-mail; het kost je ongeveer een paar uurtjes per maand.

Roderik Mol, bestuurder CNV Vakmensen
M 06 2047 1890 / r.mol@cnvvakmensen.nl