Covid Support: gaat het beter?

De problemen voor jullie, uitzendkrachten via Olympia en Young Capital en werkend voor Teleperformance op het project Covid Support, zijn nog steeds niet opgelost. Teleperformance belooft steeds beterschap.

De afgelopen weken heb ik gesproken met Young Capital en met Teleperformance over jullie klachten en vooral de problemen met de uren. Belangrijkste belofte van Teleperformance is dat er de komende twee weken een systeem komt waarin je de dag nadat je gewerkt hebt, je uren kan zien en meteen wijzigingen kan doorgeven aan je sv zodat de uren de week erop correct worden uitbetaald.

Gesprek met Young Capital
In het gesprek zijn de problemen besproken. Young Capital zal zorgen dat mensen die erom vragen de oorspronkelijke urenregistratie (vanuit Quandago) kunnen krijgen. Tip: vraag deze registratie op en ook al jouw roosters en check je uren. Young Capital zal bij Teleperformance erop aandringen dat mensen alle uren betaald dienen te krijgen ongeacht storing, inlogproblemen etc. Voor gemiste uren/halve uren/kwartiertjes kunnen mensen eerst een dispuut indienen. Komen ze daar niet uit, dan kunnen ze aan de bel trekken bij Young Capital via hun contactpersoon. Klachten kun je bij Young Capital  indienen via https://www.youngcapital.nl/uitzendbureau/feedback

Ook vindt Young Capital dat mensen voldoende tijd moeten krijgen om de wijzigingen bij te houden en om zich goed voor te bereiden. Deze tijd dient ook uitbetaald te worden. Young Capital gaat hierover met Teleperformance het gesprek aan dit te verbeteren. Hierover krijg ik nog terugkoppeling van Young Capital.

Gesprek met Teleperformance
Het systeem is volgens Teleperformance klaar en wordt door de sv’s gebruikt, maar er moesten nog een paar veiligheidstesten gedaan worden. Als die klaar zijn wordt het voor jullie beschikbaar en wordt het beter. Zo is mij verzekerd. Op 27 mei spreek ik Teleperformance weer. Voor die tijd hoor ik graag van jullie hoe het gaat. Heb je nog steeds klachten over je uren, vul dan de enquête in https://bit.ly/3mFNC6U

Inlogtijd
Teleperformance geeft aan dat het inloggen niet lang duurt: ze gaan dit laten zien aan de hand van hun inlog systeemregistratie. Ik heb ze de enquête laten zien die jullie hadden ingevuld. Dit was helaas door niet zoveel mensen ingevuld maar het gaf een ander beeld dan Teleperformance heeft. Mijn insteek blijft dat je betaald moet worden vanaf moment inloggen via thinclient. Teleperformance rekent vanaf Quandago.

Personal time
Ik heb aangeven dat ik een norm voor personal time niet vind kunnen: je hebt gewoon de tijd nodig die je nodig hebt. En dat wisselt per mens en de gemiddelde werknemers doet gewoon zijn best en gaat echt niet proberen constant op personal time te staan.

Disputen
Het disputensysteem werkt volgens Teleperformance nu goed en je zou nu binnen 3 weken je geld moeten krijgen. Zij erkenden dat het in februari/maart langer duurde maar dat zou nu opgelost zijn. Vind je het lastig om uren uit het verleden te claimen? Leden van CNV Vakmensen of mensen die nu lid worden kunnen zich bij mij melden. Als je mij de vordering deelt dan gaan wij achter jouw geld aan.

Word lid van CNV Vakmensen
Lid worden kan meteen. Er geldt voor dit project geen wachttijd van 3 maanden en ook bestaande kwesties worden opgepakt. Kosten lidmaatschap tussen 5,48 euro en 17,54 euro. Wegens jullie wisselende uren en min/max contracten zou ik bij het invullen uitgaan van de minimale verdiensten en een contributie van 5,48 euro. Aanmelding en voorwaarden kun je nalezen op onze website: https://www.cnvvakmensen.nl/lidworden  
Vermeld bij de aanmelding dat je bij Covid support werkt. Dus werkgever Olympia Covid Support of Young Capital Covid Support etc. Ook handig voor als het project straks stopt. Wij helpen je de transitievergoeding op te vragen, of bij vragen over de uitbetaling van de eindafrekening. Verder checken we jouw nieuwe contract als je een nieuwe baan vindt. Ook vragen over een ww-uitkering kun je ons stellen. Ben je zelf al bezig met advocaat of rechtshulp? Die mogen mij ook bellen of mailen voor tips en contactpersonen waardoor ze sneller ingangen hebben. Neem ook een kijkje onze communitypagina: www.jeachterban.nl/callcenters  

Deel deze nieuwsbrief met zoveel mogelijk collega’s!
Voor vragen, opmerkingen of kritiek: mail mij r.mol@cnvvakmensen.nl
Meld je aan voor de Whatsapp-groepen(via je telefoon): deze staan voor iedereen open, lid van CNV Vakmensen of niet.
App groep 1 (nieuws plus discussie) https://chat.whatsapp.com/GkVgjVVNj1z5vg3Cft5ksg
App groep 2 (nieuws, geen discussies) https://chat.whatsapp.com/JBthYSN5vaI92GbqI200OW
App groep 3 (nieuws en acties) https://chat.whatsapp.com/GEGs81VAceMG0h0KByqWTF

Let op. In de Whatsapp-groepen deel je geen AVG-gevoelige informatie of Covidproject interne informatie! Tips geven mag over het werk, maar appen dat je bij voorbeeld niets te doen hebt of dat je sv niets voor je doet, mag NIET (Dit komt omdat de Whatsapp-groepen niet gecontroleerd zijn. Let dus op wat je deelt. Discussies over arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden etc mag natuurlijk wel.

Roderik Mol, bestuurder CNV Vakmensen
M 06 2047 1890 / r.mol@cnvvakmensen.nl