Foto van jonge man op straat die zijn tablet leest
Cao Plukon Royale - Nieuws

Calamiteitenregeling na brand bij Plukon Wezep

CNV Vakmensen heeft een calamiteitenregeling afgesproken. Deze regeling geldt voor de medewerkers van Plukon in Wezep.

Hierin zijn afspraken gemaakt over compensatie van extra reistijd en extra reiskosten voor de medewerkers die na de brand van 24 maart 2017 noodgedwongen op een andere productielocatie zijn gaan werken. De regeling is geldig van 24 april 2017 tot 24 maart 2018.

Gezamenlijke verantwoordelijkheid
Op vrijdag 24 maart 2017 werden de medewerkers van Plukon Wezep opgeschrikt door een brand met grote gevolgen voor het werk. De gevolgschade was enorm. Met man en macht is er gewerkt om de productie op andere locaties voort te zetten en daarmee de klanten te blijven bedienen. Plukon en medewerkers hebben gezamenlijk de verantwoordelijkheid genomen en van de nood een deugd gemaakt. Het werk op kantoor kon na een grondige schoonmaakbeurt worden voortgezet, voor de productie moesten medewerkers afreizen naar onder meer Deventer, Ommel, Blokker en Bunschoten. De verwachting is dat de productie in Wezep pas begin volgend jaar kan worden hervat.

Compensatie extra reistijd en reiskosten
De gevolgschade van de brand is enorm, de impact voor de medewerkers is groot. Moeten afreizen naar andere productielocaties betekent veelal extra reistijd en extra reiskilometers voor de medewerkers. Plukon en CNV Vakmensen zijn nu een calamiteitenregeling overeengekomen die hiervoor een compensatie biedt. Dat is gelukt. Het werkgeversrisico heeft zich vertaald in een goed en houdbare calamiteitenregeling. Uiteraard gaat het om een tijdelijke regeling die wat ons betreft van korte duur is. Want met de medewerkers hopen wij dat de productie zo spoedig als mogelijk in Wezep kan worden hervat.

Calamiteitenregeling
Hierin is opgenomen de wijze waarin de extra reistijd en extra reiskosten per vervoersmogelijkheid worden gecompenseerd. Een bezwaarmogelijkheid maakt deel uit van de regeling, graag verwijzen wij u naar de bijlage.

Mocht u over deze nieuwsbrief of de calamiteitenregeling nog vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u vanzelfsprekend contact met mij opnemen.

Emiel Peper
Bestuurder CNV Voeding
M: (06) 23 43 20 81
E: aem.peper@cnvvakmensen.nl




Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je ontvangt 1x per maand ons nieuws over werk en inkomen.

Ja, ik meld me aan

De voordelen van CNV Vakmensen

  • Deskundig advies over werk en inkomen
  • Rechtshulp voor werk en inkomen
  • Rechtshulp voor privé situaties
  • Hulp bij je belastingaangifte
  • Korting op verzekeringen
  • Informatie en advies bij ziekte

Word lid