Foto van jonge man op straat die zijn tablet leest
Nieuws

ANWB Retail kondigt reorganisatie aan

Afgelopen vrijdag zijn de managers en assistent-managers geïnformeerd over de gevolgen van de aanstaande reorganisatie voor hen. De functies van alle winkelmanagers en assistent-managers zijn vervallen verklaard. Hoe nu verder?

Dat het financieel niet goed gaat met retail, weten jullie en wij al een tijdje en het wachten was op een besluit van de directie. De winkels zelf doen het eigenlijk best goed, zéker ook in de huidige omstandigheden en tóch wordt er verlies gedraaid. Dat is wrang voor de mensen die zo hard in de winkels aan het werk zijn, maar het is ook een situatie die niet jarenlang kan voortduren (tenzij ANWB bereid is om jarenlang veel geld in retail te stoppen). Er is een besluit genomen dat veel mensen in retail treft.

Hoe nu verder?
Wij hebben begrepen dat deze week al gesprekken worden gevoerd met medewerkers over de nieuwe functies. In tegenstelling tot de vorige keer is daarbij, voor zover wij weten, geen extern bureau betrokken. Dat betreuren we omdat daarmee een risico wordt gelopen dat de keuze niet (geheel) objectief zal zijn. Daarom hebben we er gisteren nog op aangedrongen bij ANWB om alsnog wél een extern bureau toe te voegen, maar hierop hebben we nog niet vernomen. We hopen dat ANWB ook inziet dat het beter is om geen discussie te hebben over selectie van eigen mensen.

Als je vragen hebt over de reorganisatie en je hebt ondersteuning nodig van onze belangenbehartigers, neem dan zo snel mogelijk contact op met mijn collega’s van CNV Info, 030 - 75 11 007 of via e-mail info@cnvvakmensen.nl. Als je een vraag hebt over het sociaal plan of als je iets kwijt wilt over de reorganisatie, e-mail mij dan. We hebben regelmatig contact met ANWB en kunnen jouw vraag of opmerking dan aan de orde stellen.

Binnenkort ontvang je van ons een nieuwsbrief waarin we je meer vertellen over het sociaal plan, over de procedures en over de regelingen. Heb je daar nu al vragen over, stuur dan een e-mail naar de ondergetekende. Ik zal je vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Als lid van CNV Vakmensen kun je terug vallen op de collectieve en individuele belangenbehartiging van de bond. Dat is een belangrijke steun in de rug in onzekere tijden. Wij houden ook voor jou de vinger aan de pols en spreken ANWB regelmatig. Dus heb je de komende tijd vragen waar je mee zit of wil je iets laten weten dat van belang is voor jou en je collega’s? Laat het me weten. Bij CNV Vakmensen gaat het om jouw belang!

Aletta Bulsink
Bestuurder CNV Vakmensen
M: 06 20 47 18 88
E: a.bulsink@cnvvakmensen.nl

 

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je ontvangt 1x per maand ons nieuws over werk en inkomen.

Ja, ik meld me aan

De voordelen van CNV Vakmensen

  • Deskundig advies over werk en inkomen
  • Rechtshulp voor werk en inkomen
  • Rechtshulp voor privé situaties
  • Hulp bij je belastingaangifte
  • Korting op verzekeringen
  • Informatie en advies bij ziekte

Word lid