Foto van jonge man op straat die zijn tablet leest
Nieuws

Leden accepteren voorstel Office Depot reiskosten

Na de vorige nieuwsbrief van 13 oktober en de ledenraadplegingen te Zwolle en Venlo over het reiskosten-conflict, hebben de leden van CNV Vakmensen in grote meerderheid voor het aanbod van de werkgever gestemd.

Hierdoor kan de werkgever tot uitbetaling (75%) overgaan van de reiskosten die te weinig werden uitbetaald. De uitbetalingsdatum/-periode is onderdeel van de onderhandelingen geweest. Tijdens de onderhandelingen is steeds de maand januari 2018 afgesproken.

Over de schikking is lang onderhandeld en het betreft een schikking voor huidige en oud-medewerkers. (Zie hiervoor de nieuwsbrief van 13 oktober: “Door nu de gehele periode in aanmerking te nemen worden bovendien geen medewerkers uitgesloten die slechts een deel van de periode van 22 april 2011 t/m 31 maart 2016 in dienst waren.“)

Wij respecteren het gering aantal tegenstemmers en hun motivatie om tegen het voorstel van de werkgever te stemmen. Samengevat lag hun “tegen” stemmen hoofdzakelijk in de teleurstelling van hun werkgever Office Depot die deze kwestie lang heeft opgerekt (duur van het proces). Tevens waren mensen teleurgesteld over het bereikte resultaat van 75%. 

Hoe nu verder?
De advocaat van de werkgever heeft naderhand nog enkele voorwaarden gesteld. Onder andere dat de afspraak alleen geldt voor mensen die op 1 oktober 2017 in dienst waren van Office Depot.

Over de exacte wijze van controle of het correcte bedrag door Office Depot wordt betaald EN een eventuele aanvullende informatieavond voor leden en niet-leden over de kwestie, beraden wij ons thans. Hierover ontvangen jullie nog nadere informatie. Het streven van CNV Vakmensen is – en dit is zo ook met de advocaat afgesproken/overeengekomen - dat de nabetaling in januari 2018 gaat plaatsvinden.

Let op! Werknemers die lid zijn van CNV Vakmensen ontvangen deze brief automatisch. De laatste tijd hebben diverse mensen Office Depot niet meer als werkgever en staan daardoor niet op de mailinglijst voor nieuwsbrieven van Office Depot. Via onze website www.cnvvakmensen.nl en door vervolgens te zoeken op “Office Depot”, kun je alle informatie over deze kwestie nalezen. 

Onze excuses dat een en ander langer duurde dan verwacht, echter bij onderhandelen gaat CNV Vakmensen er altijd vanuit dat zorgvuldigheid voor snelheid gaat. Wij hebben steeds druk op de ketel gehouden in deze kwestie.

Mede namens de juristen van CNV Vakmensen,
René Jongen
bestuurder CNV Vakmensen
M: 06 51 20 29 61
E: r.jongen@cnvvakmensen.nl

Ontvang het laatste nieuws over jouw sector

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Aanmelden

De voordelen van CNV Vakmensen

  • Deskundig advies over werk en inkomen
  • Rechtshulp voor werk en inkomen
  • Rechtshulp voor privé situaties
  • Hulp bij je belastingaangifte
  • Korting op verzekeringen
  • Informatie en advies bij ziekte

Word lid