Foto van jonge man op straat die zijn tablet leest
Nieuws

Betaling reiskosten Office Depot bijna akkoord!

We hebben bijna een overeenstemming over de 75% uitbetaling van reiskosten. De werkgever stelde plotseling aanvullende eisen, waardoor er vertraging is.

Een van die aanvullende eisen is dat werknemers per 1 oktober 2017 in dienst moeten zijn, tenzij er duidelijke afspraken zijn gemaakt dat ze alsnog in aanmerking komen.

Groepen die in aanmerking komen

De groepen die volgens Office Depot in aanmerking mogen komen, zijn: 

  • werknemers die per 1 oktober 2017 in dienst zijn van Office Depot;
  • werknemers die vóór 1 oktober 2017 uit dienst zijn getreden op basis van een vaststellingsovereenkomst waarin expliciet en specifiek is vermeld dat een eventuele aanspraak op reiskostenvergoeding is uitgezonderd van de finale kwijting;
  • werknemers die hun arbeidsovereenkomst zelf hebben beëindigd en bij die gelegenheid een voorbehoud hebben gemaakt met betrekking tot de afwikkeling van reiskosten;
  • werknemers die door pensionering uit dienst zijn getreden

Reactie CNV Vakmensen

Daarop hebben wij Office Depot laten weten dat wij onder geen beding akkoord gaan met een regeling waarbij leden van CNV Vakmensen worden uitgesloten van nabetaling. Om die reden hebben we gevraagd de volgende groep werknemers toe te voegen aan die opsomming:

  • Leden van CNV Vakmensen die tussen 31 maart 2011 en 1 april 2016 in dienst zijn geweest, eventueel als uitzendkracht.

Hoe nu verder?

Office Depot wil nu eerst weten hoe ze kunnen controleren of een (voormalig) werknemer lid is. In dat geval moeten we Office Depot informatie geven over jouw lidmaatschap bij CNV Vakmensen.

De vertegenwoordiger van de werkgever geeft in zijn brief bovendien aan dat “Uitbetaling in de maand januari 2018 – zoals eerder was aangeboden - in redelijkheid niet meer gehaald kan worden.”. Hij geeft verder aan dat: “Te rekenen vanaf het moment van bereiken van overeenstemming, zal met een periode van twee tot drie maanden rekening gehouden moeten worden voor uitvoering.”.

Hopelijk volgt op korte termijn een definitief akkoord en meer informatie over de nabetaling. Komen we er alsnog niet uit dan gaan we niet meer verder praten en beginnen aan de dagvaarding.

Nieuwsbrief automatisch ontvangen

NOGMAALS: werknemers die lid zijn van CNV Vakmensen ontvangen deze brief automatisch. Diverse mensen hebben Office Depot niet meer als werkgever en staan daardoor niet op de mailinglijst voor nieuwsbrieven van Office Depot. Via onze website www.cnvvakmensen.nl en vervolgens zoeken op “Office Depot” kun je alle informatie over deze kwestie nalezen. Ex-werknemers van Office Depot en die lid zijn/worden van CNV Vakmensen nemen wij mee in de procedure. Wij doen ons uiterste best om deze ex-werknemers / leden van CNV Vakmensen te informeren.

Indien er vragen zijn mail dan naar: r.jongen@cnvvakmensen.nl.

Mede namens de juristen van CNV Vakmensen,

René Jongen
bestuurder CNV Vakmensen 
E: r.jongen@cnvvakmensen.nl

Ontvang het laatste nieuws over jouw sector

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Aanmelden

De voordelen van CNV Vakmensen

  • Deskundig advies over werk en inkomen
  • Rechtshulp voor werk en inkomen
  • Rechtshulp voor privé situaties
  • Hulp bij je belastingaangifte
  • Korting op verzekeringen
  • Informatie en advies bij ziekte

Word lid