Heb je al gestemdý Nog nietý Ga dan nog stemmen, maar dan natuurlijk op een kandidaat van het CNV! De juiste richting bepalen we immers samen.
Tot 20 april
00.00 uur kan je nog stemmen voor de leden van de OR en GC's. Maar stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog kan doen.
Waarom stemmen op CNV kandidaten?
De laatste dagen heb je kunnen lezen waarom andere vakbonden vinden dat je op hun kandidaten moet stemmen. Bijvoorbeeld omdat zij de grootste zijn.
Maar gaat het om de grootste (kwantiteit) of gaat het om de kwaliteit?
De kool en de geit
Neem bijvoorbeeld het nieuwe personeelsmodel. Ook daar is door veel partijen over geschreven als motivatie waarom je moet kiezen voor hun kandidaten.
Was het maar zo simpel zwart of wit. Maar jammer genoeg is het dat niet. Volgens KLM zijn ze duurder dan veel andere luchtvaartmaatschappijen. Dit komt niet alleen doordat cabine en cockpit duurder zijn dan bij andere maatschappijen. Het komt ook doordat veel andere luchtvaartmaatschappijen de afhandeling niet zelf meer doen.
Moet KLM dan ook daartoe besluiten? Oftewel de afhandeling uitbesteden?
Natuurlijk gaan we niet toestaan dat vaste medewerkers ontslagen gaan worden en dat daarvoor uitzendkrachten worden aangenomen. Maar wat is nu de positie van uitzendkrachten? Uitzendkrachten hebben vaak geen volwaardige banen en kunnen daardoor bijvoorbeeld geen hypotheek krijgen. Dus dan maar mensen aannemen in vaste dienst, waardoor KLM nog duurder wordt? Of zijn er misschien nog andere oplossingen? Kunnen we de kool en de geit sparen? Voor dit soort dilemma’s staan de leden van de medezeggenschap regelmatig. Het is altijd een afweging: wat is goed voor de medewerkers, maar wat is ook goed voor het bedrijf.
Het probleem van alle kanten bezien en niet alleen maar nee zeggen
CNV Vakmensen en de kandidaten zijn mensen die het probleem van alle kanten willen bekijken. Niet alleen maar nee zeggen. We gaan het overleg met KLM over het nieuwe personeelsmodel wel aan. Wanneer blijkt dat het nieuwe personeelsmodel van KLM alleen maar verslechtering betekent voor de KLM medewerkers kunnen we altijd nog nee zeggen. De discussie over het nieuwe personeelsmodel is niet een discussie die alleen op de centrale tafel zal worden gevoerd. Ook de medezeggenschap zal hiermee te maken krijgen.
Daarom: Stem dus op een kandidaat van CNV Vakmensen. De juiste richting bepalen we samen.
Wie zijn dan die kandidaten van CNV Vakmensen?
Zie verderop in deze nieuwsbrief wie onze kandidaten zijn. Stem op tijd.
Dolf Polders - Bestuurder CNV Burgerluchtvaart
E: d.polders@cnvvakmensen.nl
M: 06-51602050
16-1287/DP/sb
De kandidaten van CNV Vakmensen
Voor de ondernemingsraad (Kieskring A – Grondpersoneel niet in MSG en hoger):
1. Willem Aveling 2. Jantien Verlaan 3. Herman Joode 4. Marcel van Delft 5. Arnold Rijlaarsdam 6. Ton Dongelmans
|
|
7. Isabel de Lugt 8. Tony Turnbull 9. Rick Fritschy 10. Marcel van Iterson 11. C. v.d. Pol
|
Voor de ondernemingsraad (Kieskring B – Grondpersoneel in MSG en hoger):
1. Asha Mees 2. Kees Bolander
|
|
3. Jan van Munster
|
Voor de Groeps Commissies (GC’s):
|
GC
|
Sub kieskr.
|
|
|
GC
|
Sub kieskr.
|
Kees Bolander Jos Fiering Marcel van Delft Henk van Buren Jan Wortel Herman de Joode Lucien Penders Ron Daams Pim van Dijk Ben Erkens Cock van der Pol Tony Turnbull
|
3 3 6 21 21 24 24 27 27 28 28 41
|
3
1 2 3 3 3 3
|
|
Marcel van Iterson Jan van Munster Ton Dongelmans Asha Mees Dave Mens Kini Smit Isabel de Lugt Rick Fritschy Gerrit Doppenberg Bon Eggenhuizen Arnold Rijlaarsdam
|
41 42 51 61 62 62 62 64 65 65 65
|
1 1
2 2 4 5
|